Consultanță

Serviciile de consultanță oferite în fiscalitate si management financiar care vizează eficientizarea si optimizarea activității financiare in raport cu prevederile europene a fiscalității la nivel de întreprindere sunt:

  • Consultanta fiscala, expertiza contabila, certificare bilanț;
  • Consultanta privind modul de întocmire a raportărilor semestriale si anuale si certificarea acestora, etc.;
  • Identificarea politicilor contabile si fiscale cele mai avantajoase pentru societate si asistenta in obținerea facilitaților fiscale legale si aplicabile societății;
  • Consultanta privind reglementările contabile pentru activitățile de import si export;
  • Consultanta si asistenta manageriala privind organizarea departamentului financiar contabil;
  • Instruirea personalului cu privire la întocmirea corecta a documentelor primare si circuitul acestora in cadrul societății;
  • Întocmirea bugetului de venituri si cheltuieli;
  • Consultanta privind organizarea contabilității financiare si de gestiune in conformitate cu prevederile legale;
  • Consultanta privind optimizarea fiscalității: impozitul pe venitul global sau pe profit, TVA, asigurări sociale, etc.;
  • Asistenta in vederea evitării dublei impuneri;
  • Asistenta in redactarea contestațiilor sau a altor documente comunicate organelor fiscale;
  • Asistenta in timpul controalelor fiscale la sediul societății.
  • Due diligence fiscal si financiar
  • Structurare fiscala si juridica a tranzacțiilor
  • Asistenta fiscala si juridica completa in timpul procesului de achiziție a unei companii sau a grupurilor de companii
  • Fuziuni, diviziuni si reorganizări
  • Servicii de consultanta/implementare post-tranzacție
  • Preturi de transfer
  • O analiza de tip „due diligence” împreună cu o echipa de profesioniști poate face diferența intre o poveste de succes sau o risipa de resurse fără rezultatele dorite.

Pregătește-te înainte de vânzarea unei afaceri!

Daca te-ai hotărât sa iți vinzi afacerea sau sa obții finanțare externa si ai vrea sa te asiguri ca nu vor exista zone de risc juridic sau fiscal necunoscute care sa iți diminueze sub așteptări valoarea afacerii si sa iți pună in pericol tranzacția.

Prin intermediul unui due diligence, se va realiza o evaluare adecvata a riscurilor din interiorul companiei si vor putea fi recomandate alternative de a diminua aceste riscuri. De asemenea, vei beneficia de sprijin pe toata durata procesului de vânzare sau refinanțare, pentru a lua cele mai potrivite decizii.

Te ajutam sa iei cea mai buna decizie privind noile investiții!

Daca te gândești sa investești într-o afacere existenta si iți dorești sa minimizezi posibilitatea de a descoperi, după data tranzacției, riscuri juridice, fiscale sau financiare care ar diminua sub așteptări performanta investiției, echipa noastră, te poate susține in realizarea unei evaluări corecte a acestor riscuri. De asemenea, iti va fi acordat suport pe toata durata procesului de cumpărare, astfel încât procesul si prețul de achiziție sa fie structurate conform așteptărilor tale.

Prin urmare, vei fi sprijinit pe parcursul tuturor etapelor parcurse anterior tranzacției, in timpul si după efectuarea tranzacției, pentru atingerea eficientei dorite si pentru a avea control asupra întregii afaceri: atât a celei desfășurate anterior, precum si a celei noi.

In colaborare cu partenerii noștri, putem oferi sprijin in elaborarea unui raport de tip due diligence in următoarele domenii:

  • Due diligence pe zona de legal/juridic (exclusiv cabinetele de avocatura partenere)
  • Atunci când urmărești sa achiziționezi/preiei o afacere, trebuie sa te asiguri ca vei face alegerea potrivita. Acest lucru nu este posibil fără ajutorul unui profesionist care iți poate oferi o analiza amănunțită a companiei pentru a previziona profitabilitatea viitoarei afaceri.

In cadrul procesului de due diligence se vor verifica contractele încheiate cu furnizorii, clienții, cu angajații, contractele de garanție, contractele de împrumut, actele de înființare ale societății si mențiunile ulterioare, actele de proprietate aferente activelor firmei, autorizații, acest lucru putând sa iți ofere informații importante despre starea companiei ce urmează a fi preluata.

Due diligence dreptul muncii

In cadrul procesului de due diligence se vor verifica, de exemplu, contractele de munca ale angajaților societății, Regulamentul de Ordine Interioara (ROI), contractul colectiv de munca la nivel de unitate, acest lucru putând sa iți ofere informații importante despre eventualele riscuri la care se expune compania.

Due diligence fiscal

Pentru a obține cele mai bune rezultate, este esențial sa planifici si sa implementezi corespunzător întregul proces de vânzare, fuziune sau achiziție. Experții noștri iți pot oferi sprijin pe parcursul etapelor pregătitoare, a negocierilor cu partenerii aleși, precum si consultanta fiscala după încheierea tranzacției prin intermediul următoarelor servicii:

  • Identificarea unor structuri eficiente si sigure din punct de vedere fiscal;
  • Identificarea unor oportunități de reducere a costurilor fiscale asociate tranzacției;
  • Identificarea unor oportunități de reducere a obligațiile fiscale viitoare;
  • Planificarea structurilor de tip holding;
  • Integrarea eficienta din punct de vedere fiscal a unei noi achiziții într-un grup existent;
  • Asistenta fiscala completa in pregătirea raportului de fuziune/divizare;
  • Servicii de consultanta/implementare post-tranzacție;
  • Asistenta in implementarea unei politici adecvate privind preturile de transfer.

Companiile care efectuează tranzacții intra-grup se confrunta deseori cu obstacole financiare, fiscale si legale care afectează toate operațiunile aflate in derulare. De aceea, pentru a fi in conformitate cu reglementările locale si internaționale, dar si pentru a asigura un transfer adecvat si eficient de bunuri si/sau servicii in cadrul grupului, este necesar sa existe o politica clara de stabilire a preturilor de transfer.

Susținând atât grupurile de companii romanești, cat si companiile multinaționale, serviciile noastre privind preturile de transfer au fost dezvoltate datorita rețelei internaționale de consultanți fiscali si a nivelului ridicat de cunoștințe profesionale dobândite in practica. In pregătirea documentației preturilor de transfer, utilizam baza de date Amadeus/Orbis, una dintre cele mai răspândite si complete baze date existente pentru piață. Aceasta baza de date este utilizata si de autoritățile fiscale din Romania, ceea ce va asigura un nivel ridicat de conformitate.

Serviciile noastre in materie de preturi de transfer includ:

  • Revizuirea tranzacțiilor intra-grup in scopul identificării zonelor potențiale de risc
  • Revizuirea documentației preturilor de transfer la nivel de grup, cat si pregătirea dosarului preturilor de transfer in conformitate cu cerințele locale
  • Analiza comparativă de piață pentru tranzacțiile intra-grup
  • Asistență în stabilirea politicilor interne de prețuri de transfer
  • Asistență în solicitarea acordului de stabilire  a prețurilor în avans
  • Asistenta pe durata controalelor fiscale pe tema preturilor de transfer

Ținând cont de dinamica si complexitatea mediului fiscal romanesc poate fi dificil sa ții pasul cu toate modificările ți să aplici tratamentul fiscal corect al tranzacțiilor  pe care le desfășori. În acest scop, experții noștri pot face o analiza fiscala a companiei tale prin care poți afla care sunt ariile de risc ale domeniului în care activezi și prin ce metode le poți controla si minimiza.

În cadrul acestor servicii vom face analiza amănunțită a poziției fiscale a clientului prin intermediul unui proces ce include următoarele activități, printre altele:

  • Revizuirea declarațiilor fiscale precum și documentele în baza cărora aceste declarații s-au întocmit
  • Revizuirea contractelor încheiate de client
  • Revizuirea înregistrărilor contabile aferente tranzacțiilor materiale
  • Analiza tranzacțiilor cu părțile afiliate
  • Întâlniri cu reprezentații clientului
  • Analiza completă a întregii afaceri

Inspecțiile fiscale pot fi un eveniment ce solicită resurse și cunoștințe fiscale specializate de care nu dispuneți în mod obișnuit în timpul desfășurării activității zilnice. Serviciile noastre de asistență în zona inspecțiilor fiscale includ, printre altele:

  • Analiza și pregătirea documentației ce urmează să fie pusă la dispoziția autorităților
  • Analiza prevederilor fiscale aplicabile tranzacțiilor investigate și evaluarea tratamentului fiscal aplicat
  • Pregătirea argumentelor ce susțin punctul de vedere al clientului
  • Pregătirea contestației scrise
  • Reprezentarea clientului în fața autorităților fiscale și pledarea cauzei clientului;

Asistenta la redactarea contestațiilor include:

  • Evaluarea constatărilor raportului preliminar sau final de inspecție fiscală prin prisma validității si aplicabilității observațiilor autorităților fiscale.
  • Documentarea în arhiva publica privind jurisprudența de soluționare a contestațiilor si jurisprudența europeana si identificarea unor cazuri similare care au fost soluționate favorabil de către autoritățile din Romania sau de către Curtea Europeana de Justiție.
  • Selectarea de argumente de ordin fiscal si contabil in vederea combaterii constatărilor autorităților fiscale, prin parcurgerea legislației naționale si europene aplicabile.
  • Îndreptarea aspectelor de forma constatate în urma inspecției fiscale, în vederea admiterii elementelor considerate de autoritățile fiscale ca fiind neconforme.
  • Furnizarea de soluții și recomandări pentru evitarea unor litigii fiscale viitoare.

Vă putem sprijini și cu următoarele servicii:

  • structurarea fiscala privind detașarea de personal si realizarea unei proceduri de lucru în ceea ce privește detașarea in Romania a unor angajați străini de către o companie multinaționala,
  • pregătirea manualului de politici si proceduri contabile pentru una dintre cele mai mari companii din Romania ce activează în domeniul distribuției de energie electrică,
  • pregătirea unei expertize judiciare in calitate de expert parte pentru stabilirea prejudiciului suferit ca urmare a unor acțiuni orientate împotriva organizației dumneavoastră,
  • stabilirea regimului TVA pentru tranzacțiile derulate de o companie străină in Romania cu autorități publice în ceea ce privește obținerea de fonduri europene nerambursabile,
  • suport privind stabilirea obligațiilor fiscale specifice entităților care derulează proiecte europene din fonduri POSMEDIU, POR, POSDRU,
  • stabilirea regimului de TVA pentru tranzacții din domenii specifice, cum ar fi: asigurări, telecomunicații, energie, servicii informatice, exploatare resurse naturale, utilități publice, servicii suport etc.